poniedziałek, 1 września 2008

Słowo wstępne

Witam,

      Jestem osobą, która lubi gry planszowe. Nie, nie jestem totalnym maniakiem - nie rozkładam gry na czynniki pierwsze, przesadnie nie porównuję czy analizuję. Gry po prostu sprawiają mi radość. Lecz jak wiadomo nie ma idealnego świata i łyżka dziegciu też się znajdzie. Dla mnie tym są instrukcje. Ileż to razy planszówka i dobre chęci przegrywały właśnie z nią - a to po angielsku, a to po niemiecku, a to zawiłe, za długie i tak bez końca.. To wszystko sprawia, że ten mój dziwny świat tak ciężko przebija się do rzeczywistości. Stąd pomysł właśnie na tę stronę. Postaram się dzielić swoimi tłumaczeniami, skrótami zasad, być może mini recenzjami by innym graczom choć trochę ułatwić życie a ja oczywiście czekam na wszelkie uwagi i poprawki do naniesienia.

Jeśli chodzi o prawny aspekt to w każdym przypadku staram się uzyskać pisemną zgodę na tłumaczenie i publikację moich prac. Z reguły przyjmowane jest to ze zrozumieniem, czasem z entuzjazmem ale bywa też odmowa czy ignorancja.

Moje dotychczasowe prace można znaleźć tutaj.

Seredecznie pozdrawiam,
muka

12 komentarze:

salmunna pisze...

Bardzo fajna stronka. Znalazłam ją przy okazji szukania instrukcji do gry Wikinger.

Czy link na głównej stronie miał prowadzić do BoardGameGeek.com BGG czy do sklepu Boardgames.com, do którego prowadzi link?

muka pisze...

To raczej moja fuszerka i zabawy z blogiem ;) link idzie do kasacji a ja postaram się wstawić w to miejsce ciekawsze rzeczy.

Anonimowy pisze...

Gratuluje wytrwałości i pracy.
Naprawde włożona przez Ciebie praca pomaga innym (miedzy innymi mnie) w popularyzacji planszowek - ile razy słyszałem ze gra moze i fajna, ale nie ma instrukcji PL, a nie znam języka na tyleżeby tłumaczyc.
wielkie Dzieki w imieniu swoim, dzieci i znajomych.

muka pisze...

Dzieki, te slowa to najprzyjemniejsza zaplata za wlozona prace. :)

Anonimowy pisze...

Super robota. Cierpliwości i wytrwałości

Anonimowy pisze...

Stronka bardzo ciekawa a przede wszystkim niesamowicie przydatna (sam już pobrałem kilka instrukcji). Bardzo się ciesze że istnieją takie strony a Twoja praca jest bardzo cenna dla innych. Mam tylko jedno pytanko 28 stycznia napisałeś na Games Fanatic że pomożesz mi z instrukcją do Lord of the Rings Rainera Knizi, chciałbym widzieć jak bardzo musze być jeszcze cierpliwy? :)

pozdrawiam
BMC

muka pisze...

@BMC
Nie zapomnialem o LOTR. Na razie staram sie uzyskac oryginalny pdf z instrukcja "pudelkowa". Ta zamieszczona na stronie FFG mnie nie przekonuje (jesli chodzi o estetyke). Nie moge wiec obiecac instrukcji wczesniej niz poczatek marca :(

Pozdrawiam serdecznie

Anonimowy pisze...

Ja szczerze wierze W Ciebie i w to że nie zapomniałeś o LOTRze :) Poprostu nie mogę się już doczekać kiedy w nią zagram bo leży na półce i się kurzy. No nic trzymam kciuki za Ciebie obydwoma rekoma i uzbrajam się w cierpliwość.
Pozdrawiam
BMC

Anonimowy pisze...

Wielki szacun dla Twojej tytanicznej pracy. Sam też staram się co i rusz coś tam przetłumaczyć i zapodać w necie ale gdzie mi tam równać się z Tobą.

Wielkie dzięki w imieniu swoim i wszystkich planszówkowiczów, którzy dzięki Twojej pracy zagrają w nowe dla nich tytuły.

Pozdraw Al

muka pisze...

Dzieki, jak mam chwile zwatpienia to takie komentarze pomagaja :)

chreasy pisze...

Dziękuje za pana stronę i za trud wkładany w opracowanie instr. Oby było tego jeszcze więcej. Pozdrawiam. Chris

Anonimowy pisze...

Witajcież dobry człowieku :)

Dzięki serdeczne za tłumaczenia. LOTR the Boardgame natenczas jest u mnie nr 1. Nie wiem czy wypada ale chcę zapytać czy masz na celowniku Dungeon Twister 2: Prison? Wypada?

Pozdrawiam
finallyh